woensdag

Kinderen

      
      U was het die mijn nieren vormde,
die mij weefde in de buik van mijn moeder.
Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan,
wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt.
Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel. (Psalm 139)

Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij. (Lucas 18:11)


Als kinderen vragen: Waar kom ik vandaan, dan is het antwoord: Je komt bij mij vandaan al een hele geruststelling. Volwassenen willen ook weten waar we vandaan komen, Dan zegt God, je komt bij Mij vandaan. Een hele geruststelling toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...