donderdag

Genade


In de bijbel draait alles om Gods liefde voor de mens. Zijn onvoorwaardelijke liefde voor ieder mens, dat is genade. Er zijn mensen die vinden dat ook genade zijn grenzen heeft, dat je te ver gaat als je zegt dat God verder niets van je vraagt, dat je niet je best hoeft te doen om Zijn liefde voor jou in stand te houden.
Dat er regels moeten zijn die je gaan vertellen hoe je je als christen hoort te gedragen. Wat God allemaal van je verwacht. Anders gaan mensen aan de loop met genade.
Maar genade is geen leer of een stel leerstellingen, ook al zijn ze uit de bijbel gehaald.

Genade is het wezen van God in Jezus Christus, genade is de basis van waaruit je de bijbel leest, hoe je met mensen omgaat.
Genade is de kern van het evangelie. Het is het evangelie dat naar Jezus Christus wijst. Gods genade is genoeg, daar kan ik niets aan toevoegen of aan werken.

(Johannes 17: 3) Dit nu is het leven van de aioon (dit tijdperk), dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die U gezonden heeft.

(2 Corinthe 12: 9) Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is genoeg voor jou, want Mijn kracht openbaart zich eerst ten volle in zwakheid.


Lees ook: Gods hulp

Niet zelf proberen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...