woensdag

Genade en rust


Bijzonder dat ik me zoveel beter voel nadat ik de kerken heb verlaten en genade heb gevonden. Het leven lijkt zonniger, lichter en beter. Ik voel me niet meer gedwongen om een kerk te zoeken, naar de diensten te gaan en nog veel beter: niemand slaat me meer met bijbelteksten om de oren, hoe fout ik wel ben, dat ik me moet laten dopen, gehoorzaam moet worden en alles wat men fout vindt aan mij.
Ik hou meer van de mensen om me heen, zie en voel meer hun pijn en nood.
Ik ben niet meer bezig om het goede te doen en me afvragend of het wel goed genoeg was.
Ik zie en ervaar meer en meer dat God liefde is, zie overal zijn genade.
Ik hoef me niet meer druk te maken of ik het juiste geloof heb of dat ik met het idee van de hemel alsnog in de hel zal belanden.
Ik hoef me nergens zorgen om te maken, want Hij zorgt!

Kom naar Mij toe, allen die zwoegen en beladen zijn en Ik zal jullie rust geven. 
Hef mijn °juk op jullie en leer van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart en jullie zullen rust vinden voor jullie °zielen, 
want Mijn °juk is mild en Mijn °last is lichtheid. Mattheus 11:28-30

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...