woensdag

Allen


##Toen ik dat hoorde begreep ik het opeens: als je die Heiland weigert, en daarmee achteloos aan de beker die Hij dronk voorbijgaat , dan moet je de gevolgen van de zonden die Hij gedragen heeft, alsnog zelf ondergaan.##

Dit las ik vandaag op de site CIP. Ineens besef ik dat dit het evangelie van de kerken is: geloof dit, want anders loopt het slecht met je af. De straf was kennelijk niet genoeg. Iemand draagt de straf die jij verdiende en vervolgens krijg je toch nog straf. Er klopt iets niet.
Het andere wat ik besef is: Jezus is dan eigenlijk voor niets gestorven en op gestaan. Nou ja, voor een klein groepje elite christenen, die op de juiste tijd op de goede plek waren en de juiste beslissing namen. 

Toch lees ik dit nergens op deze manier in de bijbel, wel zie ik de grootheid van Gods handelen  met de mens, die Hij gemaakt heeft, liefheeft en leidt. Ook de verzoening die Hij door Jezus Christus tot stand heeft gebracht lijkt groter dan de kerk leert. 

GOD heeft alle mensen onder de ongehoorzaamheid besloten, juist om Zich over allen te ontfermen. 
Romeinen 11 vers 32


Zoals door één mens en één daad alle mensen zondaren geworden zijn, zó zullen ook door één Mens en één daad alle mensen gerechtvaardigd worden. Geen mens uitgesloten.
Romeinen 5 vers 18


 Alles is geschapen is door de Zoon van Gods liefde. Alles zal ook weder(zijds) verzoend worden door Hem. Kollosenzen vers 16 en 20

 Eens zal alle tong van harte belijden (Grieks: ex-omologeo) dat Jezus Heer is. Tot eer van God de Vader.
Filippenzen 2 vers 10 en 11

Want evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook allen in Christus levend gemaakt worden. 
1 Korinthe 15 vers 22

link:



2 opmerkingen:

  1. Je maakt er echt studie van hè? Dit blijft een heel breed onderwerp waar veel over te zeggen valt. ( over drieluik over angst, mail me even dan stuur ik het eerste deel naar je op )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, bedant voor je reactie, ja ik maak al m´n hele leven studie van de bijbel. Ik had een vader die de Heer liefhad, die altijd met de bijbel bezig was. Hij zei altijd: Onderzoek de dingen of ze zo zijn, neem nooit klakkeloos aan wat de voorganger/dominee zegt.
      Ga niet uit van tradities, maar kijk of de tradities volgens de bijbel zijn. Als je dat doet val je van de ene verbazing in de andere. Maar het laatste woord is hierover nog niet gezegd en ook ik hoef geen gelijk te hebben. Ik wil respect houden voor andere gedachten.
      Groet, Els

      Verwijderen

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...