Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
De dagen in de Bijbel
DE DAG DES MENSEN. Dat is de tijd waarin we nu leven, de tijd waarin de mens ongehinderd zijn gang kan gaan. Deze benaming vinden we in de...
-
43 U verloste mij van de twisten van het volk. U plaatste mij aan het hoofd van de natiën. Een volk dat ik niet kende dient mij. 44 Zodra ...
-
Het werk van Christus op Golgotha is groter dan de zonde van Adam. Heel Gods schepping zal gered worden door het werk van de 'Redder ...
-
“ja, Ik zal… hen opbouwen als weleer; Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waardoor zij tegenover Mij gezondigd hebben… waard...

1. God heeft iedereen op het oog? Ja, iedereen!
BeantwoordenVerwijderen2. God redt iedereen? Nee. Niemand die dat zo duidelijk gemaakt heeft als Jezus zelf. Hij spreekt het vaakst over de hel.
3. ... niet alleen de goede mensen? De Bijbel maakt overduidelijk dat die mensen niet bestaan: goede mensen. Er is er niet één die goed doet, niet één!
De zgn. 'hel' in Bijbelvertalingen (Grieks. Gehenna) is in werkelijkheid het dal van Hinnom te Jeruzalem. In het toekomstig Vrederijk zullen daar lijken van rebellen liggen.
BeantwoordenVerwijderenJesaja 66:24; Matteüs 5:22
Het woord 'eeuwigheid' in de vele Bijbelvertalingen duidt in werkelijkheid op een 'aeon' (Hebreeuws: olam, Grieks: aioon). Een aeon is een wereldtijd, met een begin en einde. Vandaar dat het aeonische oordeel, een "totdat" heeft.
2Timotheüs 1:9;Jesaja 32:14,15
Het "eeuwige (aeonische) leven" en de "eeuwige (aeonische) straf" zijn resp. het leven en de straf van de toekomende aeon. Er is ook sprake van "de komende aeonen" en de "voleinding der aeonen".
Lucas 18:30; Efeze 2:7; Hebreeën 9:26