woensdag

Tradities en dogma's

Soms vraag ik me wel eens af waarom ik sommige dingen geloof? Is dat omdat de Bijbel dat zo zegt, of omdat er ergens in de geschiedenis een traditie of dogma is ontstaan, wat we met z'n allen zijn gaan geloven als bijbels geloof? Ik kwam een artikel tegen op mijn zoektocht en daarin beschrijft de maker van het artikel duidelijk wat de bijbel zegt (de oorspronkelijke tekst) en wat wij als evangelische en/of orthodoxe christenen geloven. We hebben er in veel gevallen iets heel anders van gemaakt. Dat wordt dan een vaststaand iets en begoten met teksten, ervaringen en kijk eens aan: het ware geloof is ontstaan. Maar in werkelijkheid staat er heel iets anders heb ik ontdekt. Maar vreemd is het wel, want als ik de teksten neem zoals ze er staan dan kom ik tot een heel andere bijbeluitleg.
Hier is de link:  Ontdek het zelf!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...