zondag

Uw Koninkrijk kome


5 En nu, indien jullie zullen luisteren, ja luisteren naar Mijn stem en jullie nemen Mijn verbond in acht, dan zijn jullie voor Mij tot een speciaal bezit onder alle volken, want geheel de aarde is van Mij.  
6 En jullie zullen voor Mij zijn tot een koninkrijk van priesters en een heilige natie.' Deze zijn de woorden die jij zal spreken tot de zonen van Israël. (Exodus 19) 

Maar Israël geloofde niet veel van dit koningschap en wilde zelf een koning hebben. Zoals alle andere volken hadden. Door dit te doen en een koning te willen, verwierpen ze God en God laat het gebeuren en zegt tegen Samuël: Luister naar dit volk, in alles wat zij tot u zeggen, want niet u hebben zij verworpen, maar Mij hebben zij verworpen, dat Ik geen koning over hen zou zijn. (1Sam. 8:7)

Toch zal er een tijd komen dat God als koning zal heersen over Israël en de volken: het Koninkrijk Gods of het Koninkrijk der hemelen. "...Uw koninkrijk kome..." 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...