vrijdag

God doet wat Hij heeft beloofd


Je kunt soms jarenlang de bijbel lezen en het niet zien: En hun ogen werden gehouden, dat zij Hem niet kenden. (Lukas 24:16)

En dan ineens lees je hetzelfde en zie je wat er staat: En hun ogen werden geopend, en zij kenden Hem; (Lukas 24:31) 

De bijbel heeft het ongelofelijk veel over het Koninkrijk van God of het Koninkrijk der hemelen. In de Evangeliën merk je dat men gewoon wist waar Jezus het over had. De kerk heeft dit onderwerp naar zichzelf toegetrokken en men denkt vaak dat het christendom het Koninkrijk is of het hiernamaals. (Wat dat ook is)

Maar het is tegen Israël gezegd en het gaat over een aangename tijd waarin men God leert kennen, met geluk en een goed leven. De verlossing van de hele schepping, kennis van God en vervulling met Gods Geest, Hem van harte willen dienen en willen leven naar Zijn wil. 

God heeft het beloofd, meerdere malen en zal het ook doen:

Gedenkt der vorige dingen van oude tijden af, dat Ik God ben, en er is geen God meer, en
er is niet gelijk Ik;
Die van den beginne aan verkondigt het einde, en van ouds af die dingen, die nog
niet geschied zijn; Die zegt: Mijn raad zal bestaan, en Ik zal al Mijn welbehagen doen.
(Jesaja 46:9, 10)

Ons bekend gemaakt hebbende de verborgenheid van Zijn wil, naar Zijn welbehagen, 
hetwelk Hij voorgenomen had in Zichzelven. (Efeze 1:9)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...