vrijdag

Regels of relatie

Jezus lijden en sterven was niet om mensen religieus te maken, maar om mensen een nieuw leven te geven. Zijn leven!
Gods bedoeling is een relatie te hebben, met ieder mens persoonlijk. 
Het gaat niet om het houden van een stel regels. 
Maar vaak is het de regels verkiezen boven de relatie. 

Genade is vertrouwen op God, dat Hij het zal maken in je leven: 


De HEER is mijn herder,
het ontbreekt mij aan niets.


Hij laat mij rusten in groene weiden
en voert mij naar vredig water,
hij geeft mij nieuwe kracht
en leidt mij langs veilige paden
tot eer van zijn naam. (Psalm 23)

Het leven volgens regels loopt uit op teleurstellingen en een wettisch leven, waar je van bevrijd bent door Jezus Christus:
We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd; we zijn dood voor de wet, zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen, maar de nieuwe orde van de Geest. (Rom 7:5)

Laat los en laat God Zijn werk doen in je leven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...