donderdag

Het is volbracht

 ‘Het is volbracht.’ Het is bijna het laatste wat Jezus zei voor Hij stierf.
Volbrengen is je opdracht helemaal doen. Niet half of een gedeelte, maar compleet.
Wat Jezus deed is dus compleet, geen half werk. Niemand hoeft en kan er iets aan toevoegen. 

Opdat wij echt vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgekocht. (Galaten 5:1)
We zijn dus vrij, geen oordeel, geen wet, geen regels waaraan we moeten voldoen. 

God ziet ons aan in Christus: geliefd, bijzonder, heilig en compleet.
Je bent een nieuwe schepping in Christus. 
Het oude is voorbij gegaan, het is alles nieuw geworden. (2 Corinthe 5:17)
Je leven is met Christus verborgen in God. (Colosse 3:3)

Wat doe ik dan met de volgende opmerkingen en vragen vanuit de kerken:

Als je gelooft moet je lid worden van een kerk.
Onze kerk is de enige ware kerk.
Wij hebben de meest zuivere leer vanuit de bijbel.
Als je je niet laat dopen ben je ongehoorzaam.
Elke dag stille tijd houden om God te ontmoeten.
Wat voor werk doe jij voor de Heer.
Heeft de Heer je wel laten zien dat je dat moet doen?
Als er geen tegenslag is loopt de duivel naast je.
We gaan voor je bidden, zodat de Heer je ogen opent.
Je werkt de Heilige Geest tegen.

Ik kan er nog veel meer noemen, het leidt af van de waarheid en maakt onrustig.
Het maakt je tot slaaf van de religie die christendom heet.

In de kliko met al die opmerkingen en genieten van de genade van God. Hij is er in alle omstandigheden. 






1 opmerking:

  1. Dank je wel voor deze blog, gevonden via via ...
    Ik zet je in mijn blogroll, zodat ik zie wanneer er een nieuwe post verschijnt.

    BeantwoordenVerwijderen

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...