donderdag

De verlossing van de schepping


De verlossing van de hele schepping is het grote thema van de bijbel. Het Koninkrijk van God waar Jezus het steeds over had, wat Israël ook verwachtte.
Dat is de blijde boodschap voor de hele wereld.
Een groot deel van de bijbel gaat dan ook over dit onderwerp; de verlossing en de rust voor Israël en de volken.
Het is Gods plan om alles tot een goed einde te brengen, de profeten van Israël hebben hierover geprofeteerd, maar ook Jezus had het hierover. God houdt zich aan Zijn woord:

...Denk aan hetgeen vroeger, vanouds gebeurde; Ik immers ben God en er is geen ander, God, en niemand is Mij gelijk; Ik, die van den beginne de afloop verkondig en vanouds wat nog niet geschied is; Mijn raadsbesluit zal volbracht worden en Ik zal al mijn welbehagen doen... Jesaja 46:9, 10

… door ons het geheimenis van Zijn wil te doen kennen, in overeenstemming met het welbehagen, dat Hij zich in hem had voorgenomen... Efeze 1:9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...