vrijdag

Opleving, bekering en terugkeer



Israël heeft in ballingschap geleefd in het land Babel. Dat duurde 70 jaar, dat was voorzegd en ook de 70 jaren. De afgelopen 2000 jaar lijkt het alsof Israël heeft afgedaan, maar ondanks alles heeft Israël een glorieuze toekomst.

God zal spreken en en hun harten aanraken. Ze zullen zich tot hun God bekeren. Jeremia 31:31-33... voorzeker, dit is het verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt de Heere: Ik zal mijn wet in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. Dan zullen zij niet meer eenieder zijn naaste en een ieder zijn broeder onderwijzen door te zeggen: Ken de Heere. Want zij zullen mij allen kennen, vanaf hun kleinste tot hun grootste toe, spreekt de Heere.

Want Ik zal hun ongerechtigheden vergeven en hun zonde niet meer gedenken.

Deze belofte zal voor grote verandering en bekering van alle Israëlieten. Overal vandaan zullen Joden naar Israël gaan, doden zullen opstaan, zoals beschreven in Ezechiël 37: 12-14: ...Ik zal uw graven openen en Ik zal u uit uw graven doen oprijzen, Mijn volk en Ik zal u brengen in het land van Israël. Dan zult u weten dat Ik de Heere ben, als Ik uw graven open en als Ik u uit uw graven doe oprijzen, Mijn volk. Ik zal Mijn Geest in u geven, u zult tot leven komen en Ik zal u in uw land zetten. Dan zult u weten dat Ik, de Heere dit gesproken en gedaan heb, spreekt de Heere.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...