vrijdag

Toneel? Bedrog? Vervulling?



Wat er het laatste half jaar gebeurt is voor veel evangelische christenen vervulling van profetie of het klaarzetten van het wereldtoneel van de eindtijd: de grote verdrukking?

Is dit wel zo? Worden er in deze aioon (tijdperk)  van genade wel profetieën vervuld? Voor wie zijn de profetieën, voor Israël of voor de gemeente?

Komt daarbij het idee van de veel christenen dat de stichting van Israël in 1948 het werk van God was en het wachten is dan op de bekering van de Joden. Maar de stichting van Israël is het werk van Zionisten en ging gepaard met plunderingen, moordpartijen en uitwijzigingen. Mensenwerk.


De Bijbel leert duidelijk dat God Israël verstrooide over de volken en dat Hij hen ook weer zal uitleiden uit de volken. Als je Ezechiël 20:33-35 leest wordt duidelijk dat die uitleiding gepaard gaat met verbondsrelatie.

33Zo waar Ik leef, spreekt de Heere HEERE, voorwaar, met sterke hand, met uitgestrekte arm en met uitgestorte grimmigheid zal Ik over u regeren!

34Ik zal u uit de volken leiden en u bijeenbrengen uit de landen waaronder u verspreid bent, met sterke hand, met uitgestrekte arm en met uitgestorte grimmigheid.

35Vervolgens zal Ik u brengen in de woestijn van de volken en daar van aangezicht tot aangezicht een rechtszaak met u voeren.

36Zoals Ik met uw vaderen in de woestijn van het land Egypte een rechtszaak gevoerd heb, zo zal Ik een rechtszaak met u voeren, spreekt de Heere HEERE.

37Ik zal u onder de herdersstok doen doorgaan en u brengen in de band van het verbond.

Hij zal hen brengen in het nieuwe verbond, een herdersstaf is een teken van autoriteit. Zie Jeremia 31:31-33  31Zie, er komen dagen, spreekt de HEERE, dat Ik met het huis van Israël en met het huis van Juda een nieuw verbond zal sluiten,
32niet zoals het verbond dat Ik met hun vaderen gesloten heb op de dag dat Ik hun hand vastgreep om hen uit het land Egypte te leiden – Mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ík hen getrouwd had, spreekt de HEERE.
33Voorzeker, dit is het verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt de HEERE: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. Ik zal hun tot een God en zij zullen Mij tot een volk zijn.
Op dit moment is daar geen sprake van, er is geen nieuw verbond tussen God en Israël. 
Wat gebeurt er nu? 
Deze tijd van corona, lockdowns, de wens om de hele wereld te vaccineren, te beheersen en onder controle te brengen is mijns inziens ook GEEN vervulling van een profetie. Geen klaarzetten van het toneel voor de grote verdrukking of komst van de antichrist. Ook het boek Openbaring is voor Israël geschreven en gaat dus niet over de gemeente of de heidenen. Er is teveel namaak en het lijkt er erg op. Bv het getal van patent is 060606. En geen 666. Er is geen antichrist die vrede komt brengen of het beest dat in de tempel aanbeden wil worden. 
Er is geen tempel, geen supermens die alle problemen oplost. Dit is een armzalige poging om het zo te doen lijken. 
Het lijkt er meer op dat de "overste van deze wereld" een dwaalspoor aan het uitleggen is. 
En omdat Israël in dit hele verhaal maar 1 van de vele landen is die hieraan meedoen, dus niet in het middelpunt staat, is het voor mij nog de vraag of ook maar iets te maken heeft met vervulling van profetieën.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...