dinsdag

Mijn weg


Ik ben gelovig, ik geloof dat God er is, dat Hij de Schepper van alles is en dat Hij Zich om Zijn schepselen bekommert.
Van de kerk, gemeente of welke groep dan ook, moet ik niets meer hebben. Het heeft me jaren gekost om er achter te komen en te erkennen dat mensen niet Gods mond of Gods hand zijn.
Ook hun interpretatie van de bijbel is niet de waarheid om mij te dwingen te geloven wat zij geloven.
Ik mag mezelf ontwikkelen, emanciperen en een positief zelfbeeld ontwikkelen, ik mag zijn zoals God mij bedoeld heeft.
God is niet de privé-god van de oudsten uit de gemeente en het is goed geweest om weg te gaan uit de verschillende groepen die ik bezocht heb. Dat ging vaak met veel pijn en verdriet en betekent niet dat ik God verlaten heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...