maandag

Angst of vertrouwen


Toen greep de Heer mij bij de hand en hield me voor dat ik me anders moest gedragen dan dit volk. En Hij zei: Noem niet alles een samenzwering wat zij een samenzwering noemen. Wees niet bang voor wat hun angst aanjaagt, heb er geen ontzag voor. Alleen de Heer van de hemelse machten is heilig, voor Hem zijn angst en ontzag op de juiste plaats.....    ....Ik stel mijn vertrouwen in de Heer hoewel Hij zich voor het volk van Jakob verborgen houdt; ik heb mijn hoop op Hem gevestigd.
Jesaja 8:12,13

God is de God, de Schepper en Plaatser. Hij heeft alles gemaakt en bepaalt wat er gebeurt.
We hoeven dus geen angst te hebben om dat wat mensen bedenken en uitrichten. Vertrouw erop dat Hij het zal maken. Alles gaat naar Gods wil en plan. Bij Hem gaat niets mis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Het oude en nieuwe verbond, voor wie?

  Met wie sluit God een Nieuw Verbond?  Zie, de dagen komen, luidt het woord van Yahweh, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda...